دهها تن افغا نان مقیم شهراندوفن از روز عید سعید فطر تجلیل به عمل آورد
انجمن همبستگی زنان شهراندوفن انجمن همبستگی زنان شهراندوفن

 

9سیمبر 2011 محفل شکوهمندی به مناسبت بزرگداشت از ایام عید سعید فطر وتربیت اطفال و نو جوانان و جوانان در شرایط رشد دو کلتوری در شهراندوفن به اساس سازماندهی انجمن همبستگی زنان شهراندوفن براه انداخته شده بود.

فامیل های افغانان شامل بزرگان موسغیدان جوانان واطفال در آن شرکت و با سرور وخوشی این روز را تجلیل نمودند

محقل توسط خانم جمیله زمان انوری نطا ق ورزیده وشخصیت اجتماعی شناخته شده افتتاح وپیشبرده شد. او ضمن تبریکی ایام عید افغانان را به دوستی و وحدت دعوت نمود.

در ابتدا خانم سیده طلوع ریس انجمن همبسته گی زنان طی صحبت مختصری ایام عید رابه نمایندگی از انجمن همبستگی به حضار تبریک گفته مو فقیت- سرفرازی واتحاد وهمبسته گی برای افغانان داخل کشور وآواره در هر گوشه وجهان خواستار گردیدومختصری از فعالیت های انجمن را که عمده ترین ان عبارت از کتابیکه برای اولین باردر هالند در مورد تر بیت اطفال افغان بین دو کلتور به همکاری انجمن همبستگی و"اورگان کمک کننده جوانان هالند" گذارش ارایه نمود که از طرف حاضرین مورد استقبال قرار گرفت.

به تعقیب محترم انوری مو سفید معزز در مورد فضیلت ایام عید سعید فطر صحبت وروشنی انداخته ازهمه افغانها تقاضای وحدت –دوستی وهمبستگی رانمودواز انها تفاضا نموده تا بخاطری ادای مراسم مذهبی وملی کمک نمایند تا یک باب مسجد در اندوفن تاسیس ومشکلات مردم از ناحیه ادای مناسک دینی مرفوع گردد.

او مفصلآ ضرورت واتحاد وهمکاری مردم را توضیع نمود.

اوشخصآ با دیانت وعلاقمندی خاص کار جلب همکاری افغانان را در مورد تاسیس یک باب مسجد پیش برده است تاکنون یک لیست وسیع وبزرگ از افغانان را بدست داشت که انها تعهد نموده ند مبالغی را اعانه بدهند تا به هدف داشتن یک باب مسجد نایل شویم.

بعدآغرض آموزش بیشتر خانمهای افغان در رابطه تر بیه اولاد سالم افغان در شرایط دو کلتور خانمMarga وخانم Bregje وروح اله توده یی مطالب بسیار مفید را به شکل سعمی وبصری به حاضرین تقدیم نمودند که سبب رضایت خاطر حاضرین گردید همچنان نظر به خواست انجمن همبستگی در ماه نوامبر برای چار مراتبه کورس رایگان برای والدین در نظر است لیست ترتیب گردید فورمه ها برای شمولیت در کورس توزیع شد .

به تعقیب پیام شادباش از طرف اتحادیه انجمنهای افغانان درهالند وشورای سراسری زنان افغان در ها لند توسط خانم سهیلا زحمت به خوانش گرفته شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

بعدآموسیقی اصیل افغانی توسط احسان عمری آواز خوان خوش ذوق وخوش صدا که همیشه انجمن همبسته گی را در هر عرصه کمک ویاری میرساند و محترم شعیب اسحاق زی در قسمت طبله همراهی نموده به شادی وخوشی محفل افزودند

محفل که ساعت 5عصر اغاز شده بود بعد ازصرف غذا یکه توسط خانمها با سلیقه خاص آماده گردیده بود ساعت 11 شب با اهدای دسته های گل برای جمیله جان زمان انوری ودوستان دیگر توسط سیده طلوع ریس-هوسی توده یی سکرتر وپریوش نوابی مسول مالی انجمن همبستکی به پایان رسید.

قابل یاد اوری است که رسامی های بسیار جالب و دیدنی که توسط رسام ورزیده و با استعداد کشور ما محترم شفیق کاکر تهیه و رسامی گردیده بود به نمایش گذاشته شده بود که مورد پسند حاضرین قرار گرفته ارزوی موفقیت های بزرگ را به محترم کاکر نمودند.


September 17th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها